تور آنتالیا | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای توریسم و گردشگری ایران و جهان | تور آنتالیا

تور آنتالیا | لینک تریپ

یک وبلاگ خوب برای توریسم و گردشگری ایران و جهان | تور آنتالیا

سلام. در این وبلاگ سعی می شه تا به روزترین مکان های توریسم و گردشگری ایران و جهان به شما معرفی شود. امیدوارم لذت ببرید

  • ۰
  • ۰

اگر با تور آنتالیا به این شهر زیبا و تاریخی سفر کردید، در کنار آفتاب گرفتن و ساحل گردی از جاذبه های گردشگری آن هم دیدن کنید. آبشارهای دودن یک گروه از آبشارهایی است که در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا - بوردور واقع شده است. این آبشارها از رودخانه دودن یکی از بزرگترین رودخانه ها در جنوب آنتالیا شکل گرفته است و یکی دیگر از جاذبه های ترکیه و دیدنیهای آنتالیای ترکیه به شمار می رود.
 سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در 40 کیلومتری آن است. آب این دو چشمه پس از طی مسیری کوتاه یکی شده و رود دودن را می سازد. دودن پس از طی مسیری 14 کیلومتری از زیرزمین در گودالی بنام وارساک در روی زمین جاری شده و پس از یک جریان کوتاه دوباره در طرف دیگر گودال در اعماق زمین فرو می‌رود.



 

آبی که در گودال وارساک به زمین می‌رود پس از طی 2 کیلومتر در آبریز آبشار بیرون آمده و آبشار زیبای دودن را بوجود می‌آورد. آبی که از زمین بیرون می‌آید حداقل 10 متر مکعب در ثانیه است و حداکثر آب پس از سر ریز از بالای آبشار و جاری شدن روی زمین 15 الی 16 متر مکعب در ثانیه است. سرانجام این آب پس از عبور از آنتالیا بعد از 9 کیلومتر وارد دریای مدیترانه می‌شود که منظره آن از برترین دیدنیهای ترکیه و جاذبه های گردشگری آنتالیاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی